همشهری آنلاین: هفته هفتم بوندس‌لیگا، هفته رقابت بر سر تسخیر رده دوم جدول بود. پیروزی تیم وردر برمن بر بایرلورکوزن هم رقابت‌ بین تیم‌های ته جدول را شدت بخشید.

A.Noori
  • دورتموند یک - هرتا برلین یک

هفته هفتم بوندس‌لیگا با دیدار حساس بین دو تیم دورتموند و هرتا برلین شروع شد. پیروزی برای هر یک از این دو تیم اهمیت بسیاری داشت. هرتا برلین می‌توانست با پیروزی بر بوروسیا دورتموند به یک قدمی صدرنشین جدول، یعنی بایرن مونیخ برسد و دورتموند می‌توانست با پیروزی بر برلین رده دوم جدول را تسخیر کند. اما پیروزی نصیب هیچ یک از این دو تیم نشد و هم بوروسیا دورتموند و هم هرتا برلین ناگزیر تن به نتیجه مساوی دادند.

نیمه اول این دیدار حساس بدون گل به پایان رسید. بوروسیا دورتموند که از مزیت بازی در زمین خود نیز برخوردار بود، چند بار در برابر دروازه هرتا خطرناک ظاهر شد، اما از حملات خود نتیجه‌ای نگرفت. دیدار لحظه به لحظه خشن‌تر شد. در نیمه نخست داور نخستین کارت زرد را به اشتارک، بازیکن هرتا نشان داد. تا پایان بازی اما داور ناگزیر شد بارها از کارت زرد و حتی قرمز بهره گیرد.

نیمه دوم با خطا و خشونت بسیار شروع شد. گل نخست را اشتوکر برای تیم مهمان به ثمر رساند. دیدار با نتیجه یک بر صفر تا دقیقه ۸۰ ادامه داشت. در این لحظه اوبامیانگ، مهاجم دورتموند موفق شد گل مساوی را به ثمر برساند. نتیجه‌ای که تا پایان دیدار باقی ماند. این دیدار با ۶ کارت زرد و ۲ کارت قرمز، در مجموع دیداری بسیار خشن و نفس‌گیر بود.

  • گلادباخ صفر - هامبورگ صفر

پیروزی در این دیدار نیز برای هر دو تیم بسیار مهم بود. هامبورگ برای فاصله گرفتن از انتهای جدول به سه امتیاز نیاز داشت و بوروسیا مونشن گلادباخ نیز پس از حضور نه چندان درخشان خود در این فصل، مایل بود فاصله خود را با تیم‌های برتر بوندس‌لیگا کاهش دهد. برنامه هیچ یک از دو تیم اما عملی نشد.

میزبان این دیدار، بوروسیا مونشن گلادباخ در این دیدار حساس دو بار صاحب پنالتی شد. اما هیچ یک از این ضربات پنالتی ثمری به همراه نداشت. در دقیقه ۲۶ ضربه پنالتی هان را دروازه‌بان هامبورگ، آدلر خنثی کرد و در دقیقه ۶۱، اشتیندل موفق نشد از ضربه پنالتی خود سودی ببرد. نتیجه این دیدار بدون گل به پایان رسید.

  • کلن ۲ اينگولشتات يك

پس از تساوی هرتا برلین و دورتموند، تیم کلن احتیاج به یک پیروزی داشت تا به رده دوم جدول صعود کند. تیم کلن میزبان اینگولشتات بود. ستاره تیم کلن، آنتونی مودست در همان نیمه نخست موفق شد دو بار دروازه حریف را باز کند. یک بار با چرخشی عالی و ضربه‌ای دیدنی توپی که از اوزاکو دریافت کرده بود را به تور دروازه حریف چسباند و در واپسین دقایق نیمه نخست نیز ضربه پنالتی را به ثمر رساند.

در آخرین دقیقه دیدار هینترزر موفق شد با به ثمر رساندن ضربه پنالتی نتیجه را به ۲ بر یک به سود کلن تغییر دهد. حال کلن با ۱۵ امتیاز و ۲ امتیاز کمتر از بایرمونیخ در رده دوم جدول قرار گرفته است.

  • آگسبورگ یک - شالکه یک

شالکه، تیم پرستاره و یکی از برترین تیم‌های فصل گذشته، در فصل جاری بسیار ضعیف ظاهر شده است. پیروزی بر تیم آگسبورگ می‌توانست به فاصله ‌گرفتن شالکه از تیم‌های انتهای جدول منجر شود. اما نتیجه مساوی کمکی به این تیم نکرد. حال شالکه با ۴ امتیاز از مجموع ۷ بازی خود در رده شانزدهم جدول قرار دارد.

نیمه نخست دیدار بدون گل به پایان رسید. شالکه در دقیقه ۶۵ موفق شد از میزبان خود جلو بیافتد. اما شادی شالکه چندان دوامی نداشت. در دقیقه ۷۷ بایر موفق شد نتیجه را به یک بر یک مساوی تغییر دهد.

  • فرانکفورت ۲ - بایرن مونیخ ۲

دیداری پر خشونت و نفس‌گیر. ۸ کارت زرد و یک کارت قرمز، نتیجه دیدار دو تیم مونیخ و فرانکفورت.

توماس مولر

گل نخست این دیدار در دقیقه ۱۰ توسط روبن و به سود مهمان، بایرن مونیخ ثبت شد، اما در واپسین دقایق نیمه نخست تیم میزبان موفق شد حساب کار را به یک بر یک تغییر دهد. کیمیش، در دقیقه ۶۲ نتیجه را بار دیگر به سود صدرنشین جدول بوندس‌لیگا تغییر داد.

در دقیقه ۷۸ این دیدار فابیان موفق شد برای بار دوم نتیجه را مساوی کند. این دومین مساوی بایرن مونیخ در فصل جاری است. حال فرانکفورت با ۱۱ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و بایرن مونیخ با ۱۷ امتیاز در رده نخست این فصل از رقابت‌ها.

  • هوفن‌هایم ۲ فرایبورگ يك

تیم هوفن‌هایم که در این فصل خوش درخشیده، موفق شد در زمین خود با نتیجه ۲ بر یک از سد فرایبورگ بگذرد. در دقیقه ۸۱ کراماریچ از روی نقطه پنالتی نتیجه را به ۲ بر یک به سود میزبان، هوفن‌هایم تغییر داد. حال هوفن‌هایم با ۱۳ امتیاز در رده پنجم جدول ایستاده است.

  • برمن ۲ - بایر لورکوزن یک

پس از آن که هدایت وردربرمن به آلکساندر نوری، مربی ایرانی‌تبار آن سپرده شد، این تیم بسار خوب ظاهر شده است. برمن میزبان تیم بایرلورکوزن بود که فصل جاری را بسیار ضعیف شروع کرده است. گل اول این دیدار در دقیقه ۱۳ برای میزبان ثبت شد، اما بایرلورکوزن موفق شد پس از به ثمر رساندن گل توسط مهاجم ترک‌تبار خود، جالان ‌اگولو، نیمه نخست را با نتیجه یک بر یک به پایان ببرد.

در دقیقه ۶۰ این دیدار عثمان مانه موفق شد دروازه بایرلورکوزن را بگشاید و نتیجه را به ۲ بر یک به سود وردر برمن تغییر دهد؛ نتیجه‌ای که تا پایان این دیدار تغییری نکرد.

برمن با این پیروزی موفق شد فاصله خود را با تیم‌های قعرنشین بیشتر کند. حال برمن با ۷ امتیاز در رده ۱۳ جدول قرار دارد. بایر لورکوزن با ۳ امیتاز بیشتر در رده نهم جدول ایستاده است.

 

کد خبر 349652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha